maanantai 11. maaliskuuta 2013

Rv 39+4 Neuvolaa

Ilmeisesti viimeinen neuvolakäynti takana? Niin se terkka ainakin meinasi... Ei antanut uutta aikaa, vaan käski soitella perjantaina mitä torstain lääkärikäynnillä sanotaan/meinataan. Mulla oli verenpaineet reippaasti koholla taas, ja sain digimittarin kotiin kerrankin että voin mittailla rauhassa. Terkka sanoi myös että meidän paikkakunnalla odotetaan max. 10 vrk yli ajan, jonka jälkeen käynnistetään. Kun sekin on kuulemma paikkakunta kohtaista?! Jossain päin kuulemma voidaan odotella jopa 3 viikkoa yli ajan! :-S 

Kävin samalla reissulla ostamaan sairaalakassiin evästä. Ostin pillimehuja, pähkinäsekoituksen, kuivattuja luumuja ja geisha -suklaata. Lisäksi hankin kotiin valmiiksi liivinsuojuksia. Rintakumia en mennyt vielä ostamaan vaikka meinasinkin. Oon melko varma että mun rinnanpäät tulee ihan super kipeiksi kun ne on niin herkät jo nyt!

Jotenkin mulla on sellanen olo että pitäis tosiaan pakkailla pikku hiljaa sairaalakassi, kun eihän sitä tiedä milloin se lähtö tulee, tai joudunko jäämään vaikka torstaina jo osastolle. Kameraankin pitäisi ladata akku valmiiksi ja ottaa ne viimeiset masukuvatkin muistoksi. :-) 

Voi elämä että mua jännittää se synnytys. Välillä mietin aikaa kuukauden päähän kuinka se on jo ohi ja mulla on vauva sylkyssä.. Vai onkohan? :-D Tuntuu niin absurdilta ajatella edes! Huh. 

8 kommenttia:

  1. Täällä meillä päin kuulemma aletaan käynnistelemään vasta kun 42 viikkoa on täynnä. Meillä onneks tyttö synty rv 41+0 eikä tarvinnu sitä viikkoa vielä ootella. Sekin on vissiin et jos vielä viikolla 42 on kaikki hyvin eikä vauva oo liian kookas niin saatetaan vielä muutama päivä ootella :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No olin huojentunut kyllä kun kuulin että ei edes kahta viikkoa tarvii välttämättä odotella yli ajan. Tosin uskon että ne käynnistäis mun synnytyksen aiemmin muutenkin, kun verenpaineet koholla ja diagnosoitu raskausdiabetes.. Mut TO sit kuullaan!:)

      Poista
  2. Mä sain sairaalassa rintakumin sinä päivänä kun kotiuduttiin. Pojalla ei ollut ote hallussa ollenkaan, niin viimein kätilö ehdotti et kokeillaanko sillä. Eli ei kannata vielä ostaa, saatat saada sairaalasta jos siellä päin on sama käytäntö kun meillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ollut tällä synnärillä viime kesänä harjoittelussa minne itse meen nyt synnyttämään, niin ei siellä anneta rintakumeja. Siellä kyllä on rintakumeja että saa sairaalassa oloaikana käyttää, mutta omaksi niitä ei saa. :)

      Poista
  3. Itse tarvitsin kovasti liivinsuojuksia jo sairaalassa (maito nousi kolmantena päivänä), ilman niitä en olisi pärjännyt! Ja isot rintsikat mukaan. Ei tee mieli ahtaa maitoa täynnä olevat tissit kaksi kuppia liian pieniin rinuleihin. Ja kun imetti toisesta rinnasta, myös toisesta rinnasta valui maitoa ihan norona, minulle tarjottiin maidonkerääjää tähän avuksi vasta aika myöhään (enhän itse tiennyt moisen olemassaolosta!). Suklaa on hyvä synnytysruoka. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän synnärillä ne antaa liivinsuojuksia kyllä kun tarvitsee. :) Ja pitää ottaa tosiaan isoimmat liivit messiin! Tuo maidonkerääjä on varmaan tosi hyvä keksintö... Ja suklaata nyt on pakko olla mukana, edes vähän. :D

      Poista
  4. Minä myös kävin tänään neuvolassa! Eilisillan supistelut olivat tehneet tulosta ja olen jopa 1cm auki ja kanavaa ei ollut enää yhtään jäljellä!! Jej :D Ensi maanantaille sain ajan, mutta neuvolatäti meinasi, että tuskimpa sinne asti menee. Käynnistävät kuulemma ensviikolla jos siis sinne asti mennään. Taas supistellut 10 min välein niinkuin eilenkin... hurjaa, paikat aukeaa =) Paljon paljon onnea sinnekin ja toivottavasti lähtee ilman käynnistyksiä! <3 Elämme jännittäviä aikoja ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siellä ei varmaan tosiaan tarvii kauaa enää hautoa!:)

      Toivotaan tosiaan että mullakin alkas suppareita satelemaan! Jännittävää INDEED!!:)

      Poista

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)