perjantai 8. maaliskuuta 2013

Rv 39+1

Kyllä vituttaa. Joudun taas viettämään päivää oman onneni nojassa kämpillä, kun S meni iltavuoroon. Jotenkin kiukuttaa ihan suunnattomasti tämä olotila! EN JAKSAIS ENÄÄN! Alko jotenkin hermostuttamaan kun mietin tänään sitä ens torstaista lääkärikontrollia, ja sitä kuinka joutuisin vielä venaamaan viikkotolkulla vauvan syntymistä. Mun kaveri selitti naamakirjassa mulle aamulla kuinka sen synnytys oli käynnistetty sillon kuukausi aikaa kun hän oli rv 39+2, koska vauvan painoarvio oli ollut kontrollikäynnillä 4100g. Neljä kiloa on kuulemma joku rajapyykki ensisynnyttäjillä, minkä jälkeen viimeistään käynnistetään. No ei mun vauva kyllä oo ens torstaihin mennessä mikään nelikilonen..... Ei tällä mahalla!

Jotenki ärsyttää ihan vietävästi. Pitäskö mun sitten vinkua torstaina siellä että käynnistävät ASAP, eivätkä laita mua homehtumaan kotiin?! Argh... Ne menkkajomotukset laantui eilen ja tänään olotila on melko normi. Aloin miettimään että ne kivut varmaan johtuivat siitä sekstailusta mitä erehdyttiin harrastamaan yks ilta. Sen seurauksenahan ne jomotukset oikeastaan voimistu, ja varmaan vatsalihaksetkin kipeyty kun olin mitä ihmeellisimmissä asennoissa. :-D Oivoi... 

Nyt ei tee mieli muuta kun valittaa vaan.. valivalivali.. vttu.

4 kommenttia:

  1. Hei missäpäin tollanen rajapyykki muka on? :o Mulla meni aikoinaan esikoisesta raskaus peräti viikoille 41+3 ja vauva oli 4310g, eikä kukaan kyllä missään vaiheessa halunnut edes tarkistaa vauvan kokoa :D Ja hei, menkkajomotukset kypsyttää tosi hyvin paikkoja ;) Eli tuo on kaikki pois synnytyksestä - pelkästään hyvä juttu! Tsemppiä loppuun! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No toi mun kaveri sanoi, että lääkäri tuolloin oli noin hänelle sanonut. Ilmeisesti sairaalakohtaista tuokin, mutta täällä meidän pienessä keskussairaalassa kuulemma näin. Täällä arvioidaan sitä kokoa ultran avulla ainakin.. niinku mulla synnytystapa-arviossa ja ens torstaina siellä kontrollissa.

      Toivotaan nyt että synnytys vaan käynnistyisi spontaanisti mulla. :P Kiitti tsempeistä!

      Poista
  2. Tämä lause varmaan ärsyttää sinua NIIN paljon, mutta odottavan aika on pitkä.. :) Ei kannata tuijottaa sitä laskettuapäivää liian kanssa, hyvinhän se voi mennä hieman pidemmällekin tai sitten ei, eihän sitä kukaan osaa sanoa varmaksi. Toisaalta sullahan tais olla se kontrolliultra vielä ens viikolla vai joku lääkäri, joten ehkä sitten olet viisaampi tässä asiassa? :)

    Muistan, kun kuopuksen odotus venyi sinne 41+5, jolloin alkoi hitaasti, mutta varmasti jotain tapahtua. Nuo kaksi viikkoa olivat täynnä itkua ja epätoivoa. Minulla oli viimeisen viikon puhelin kiinni, en halunnut puhua kellekään ja kertoa samaa lausetta, joo ei oo vauva vielä syntynyt.. :) Tällä kertaa osaan ottaa rennommin, eikä ole mitään kiirettä asioiden suhteen. Jos olen jaksanut odottaa jo 39viikkoa, niin ei 3 viikkoa siihen lisää ole enää paljon mitään. Ja toisaalta, yksikään vauva ei ole vatsaan jäänyt. :)

    Tsemppiä loppuun asti! :)Älä menetä hermojasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinhän se taitaa olla. Enkä ole olettanutkaan että vauva syntyis laskettuna päivänä.. Mutta olotila nyt on mitä on, ja sen vuoksi mieli on niin malttamaton. Toisaalta pelkää sitä synnytystä niin paljon että toivois vielä sen 2 viikkoa yliaikaa. :D Mutta tosiaan torstaina viisaampana sitten kun käyn sielä lääkärikontrollissa...
      Kiitti tsempeistä, eiköhän se tästä!:)

      Poista

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)