tiistai 19. helmikuuta 2013

Rv 36+5

Tänään jouduin nousemaan jo kahdeksalta ylös, kun ei se uni vaan jatku vatsan kivistelyissä. :-( Väsytti kyllä, mutta eipä auta. Ainoat vaihtoehtoiset nukkuma-asennot ovat kyljellään tyyny pönkättynä jalkojen väliin ja toinen peitto mahaa tukemaan vartalon vierelle... Silti kyljen kääntäminen sattuu niin maan perkeleesti ja jos erehdyt makaamaan hetken selällään niin hengenahdistus on taattu. Onneksi sohvalla puoli-istuvassa asennossa löhöäminen on suht miellyttävää...

Eilen kun Samppa tuli töistä, sillä oli taas se tuttu ylimielinen virne naamalla. Se yritti esittää niinku mitään ei olis taas ikinä tapahtunutkaan, enkä ihan mennyt mukaan tällä kertaa. Se tuli meidän makkariin kun datasin siellä ja vänkäsi ärsyttävään tyyliin enkö ole tehnyt työmiehelle ruokaa... En nimittäin oo kokannut sille neljään päivään, koska se näköjään osaa mättää sitä paskaa naamaan omankin käden kautta. Oon sitten keskittynyt ihan vaan omiin eväisiini ja niiden terveellisyyteen.

Jutustelu vaihtui sitten hiukan vakavammaksi kun S huomasi ettei tunnelma oikein keventynyt. Taisin mainita tuttuun tyyliin kuinka turhautunut olen tähän meidän yhteiseloon, ja S vastasi tuttuun tyyliin kuinka se ei ole mitään uutta! Siinä vaiheessa jo niskavillat nousi pystyyn, se ei ottanut koko aihetta tosissaan. Eihän se nykyään ota mua tosissaan, vaan olen lähinnä itsestäänselvyys sille! Se kai on kuvitellut, että nyt kun lapsikin on tulossa niin olen jotenkin riippuvainen siitä, että ihan sama ottaako se mun puheita tosissaan vai ei tai miten kohtelee mua, niin pysyn tässä suhteessa? Koska eihän me olla viime aikoina edes selvitelty mitään riitoja. Uuden vuoden jälkeen asiat on heittäny vähän väliä härän pyllyä ja olen ollut porukoillani alituisesti. Viime kerrallakin oltiin yli viikko yksinkertaisesti puhumatta toisillemme, ja selvittiin ihan hyvin? Ei me tarvittu toisiamme. Ja silloinkin se olin minä, joka S:n otti yhteyttä.

Oon maininnut että joskus Samppa ei ollut tuollainen. Se on todella muuttunut vuodessa paljon. Siitä on tullut kylmä, välinpitämätön ja sanaton. Otappa siitä sitten selvää miksi. Latelin sille eilen että en vaan jaksa tätä enään, että nyt aion keskittyä vaan tästä raskausolosta selviytymiseen ja henkiseen valmistautumiseen synnytystä varten. Jos S haluaa vaan kinata joka pikku asiasta ja pistää tän suhteen voimaan pahoin, niin se on onnistunut. Se on päässyt muutenkin mahdollisimman vähällä kaikesta raskausaikana. Ei se ole lohduttanut mua alkuraskauden pahoinvoinneissa tai loppuraskauden liitoskivuissa. Se ei oo käynyt kertaakaan esittäytymässä neuvolassa, ei ole halunnut osallistua synnytysvalmennukseen, ei halua tulla torstaina mun tueksi synnytystapa-arvioon... Kaiken huippu eilettäin tähän raskauteen liittyen oli se, kun Samppa sanoi että "Ei meillä kuule ole vielä edes mitään lasta!" Miettikää. Jos tää lapsi ei tuliskaan meidän elämään jostain hirveästä selittämättömästä syystä, se olisi Sampalle yhtä kuin EI MITÄÄN. Sillä ei ole vielä mitään tunteita tai käsitystä tästä mun masussa potkivasta poikalapsesta, eikä se raukka osaa edes yrittää samaistua! Se ei voi yrittää samaistua mun tunteisiin, tai siihen kuinka mun maailmani romahtaisi täysin jos menettäisin tämän lapsen. Koska mulle se lapsi on jo todellista! Tuo lausahdus niin särähti mun korvaan vaan taas kerran...

Niin, ei siellä masussa varmaan mitään oo...?
S on niin lapsellinen. Niin epäkypsä lapsi 23-vuotiaan saappaissa. Mihin pyöritykseen minä olen hänet pistänyt. Tuntuu kuin olisin riistänyt siltä sen lapsuuden! Pian se menettää kellonympäri kestäviä kauneusuniansa, pitkiä pelituokioitansa.... Ööö tai sit ei. Koska luulen sen vaativan kaiken sen itselleen mitä aina ennenkin. Sen isyys ei kumpua siitä itsestään, vaan mun pitää pakottaa sitä ulos siitä itsestään! Se ei halua tehdä mitään tulevan isyytensä eteen, ennenkuin se lapsi on täällä! Sillä ei ole näköjään mitään tarvetta valmistautua mihinkään!

Kaiken sanottavani jälkeen S:lla oli edelleen se ylimielinen, suunpielet ylöspäin osoittava, virne naamallaan. Sanoin sille että oisin jättänyt sen jos en ois raskaana, ja että tuun jättämään sen kun lapsi syntyy. Olin toki äärimmäisen vihainen tuolla hetkellä. Sanoin että aion vaan sietää sitä niin kauan kunnes lapsi syntyy, ja sen jälkeen alan suunnittelemaan omaan asuntoon muuttamista. Että me voidaan olla ja asua tässä ja suhtautua toisiimme kaverillisen neutraalisti. No siinä vaiheessa se sitten alkoikin hysteeriseksi. Se takertui ainoastaan sanaan ero. Alkoi syyllistelemään ja vähättelemään mua. Kuinka minä tahdon erota ja jos se olisi tämän tiennyt, niin koko lapsi ei olisi saanut alkuansa. Ja että hän kuulemma odottaa vielä vähemmällä innokkuudella lapsen syntymistä nyt. Siis niin paksua settiä.

weheartit.com
Jälleen kerran olo on tyhjä. Ja yksinäinen. Mulla ei edes ole mitään tai ketään täällä kaupungissa. Päivät menee peukkuja pyöritellessä ja aikaa tappaessa. Alisalla on se hiton flunssa ja toki myös oma elämä hoidettavana, eikä olla päästy jutustelemaan muutakuin naamakirjassa. Äidille ja isällekään en kehtaisi nyt lähteä senkään puolesta kun äidin työpaikalla riehuu noro-virus, ja kaikki työntekijät on suunnilleen jo sairastunu siihen. Saisin ihan varmaan sen heti itselleni äidin kautta... Joten ei auta kun pidellä matalaa profiilia täällä. Huvittavaa kyllä että toi yks on olevinaan niin suunniltaa nyt kun sanoin sille vaan kaiken kylmänrauhallisesti päin näköä. Se myös hokee, että miten kuvittelen että me voidaan nyt asua vauvan syntymään saakka tässä yhdessä kun ei olla parisuhteessa. Se siis haluaa tehdä asioista entistä vaikeampia mulle. Ihan kun ne ei tulis muutenkin vielä olemaan sitä... Toivottavasti se ei tee nyt mitään arvaamatonta ja typerää, kuten kerro porukoillensa ja sitten syntyy hirvittävä haloo. Sen äiti varmaan astelis tänne asuntoonsa omilla avaimilla selvittämään meidän välejä! Huoh.

Kunpa maailma nielasis mut nyt. Tein just mun elämästä joko helvetin paljon vaikeempaa, tai sit oon menossa sinne suuntaan minne pitääkin.

weheartit.com







15 kommenttia:

  1. Ehkä elämä menee just sinne suuntaan minne pitääkin. Uskotaan niin.

    VastaaPoista
  2. Voimia ja rohkeutta sinulle! Ulkopuolisena on hyvä aina antaa vinkkejä, tee niin ja näin, mutta olen aika 100% varma, että vihdoin olet menossa oikeaseen suuntaan. Ei S ansaitse noin vahvaa ja itsenäistä naista ja sinun ei todellakaan pidä alistua S:n edessä (etkä olekaan tehnyt niin). Tsemppiä!

    VastaaPoista
  3. Huhhuh taas mitä tekstiä Sampalta.. Mä saisin varmaan kauhean kohtauksen jos M sanoisi mulle ettei meillä ole vielä mitään lasta. Joo eipä ole ei, muuten vaan tässä ollaan näitä lapsia kannettu kohduissamme kohta sen yhdeksän kuukauden ajan.. Mua ärsyttää niin kauheen paljon miehet, jotka ei yhtään arvosta ja kunnioita raskaana olevia naisiaan. Yksi elämän kauneimpia ja ihmeellisimpiä asioita on kuitenkin se, että nainen pystyy raskaana olemaan ja kasvattamaan sisällään uuden pienen ihmisen!

    Voimia ja tsemppiä tosi paljon tuohon teidän tilanteeseen Elisabeth! Musta tuntuu vahvasti siltä, että suuntasi on nyt oikea. Niinkuin VauvanOdotusta sanoikin, niin S ei todellakaan ansaitse noin vahvaa ja itsenäisä naista. Mut ennen kaikkea sä ansaitset olla onnellinen. Ja pieni poika ansaitsee onnellisen äidin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta! Mun silmät teki varmaan 360 asteen kierroksen kun Samppa möläytti suustansa sen, ettei meillä edes ole vielä mitään lasta! En olisi kuvitellut että se ihan niin tollo on.. Mutta jälleen kerran se tuli todistettua. Ja olen itsekin aina vihannut niitä miehiä jotka eivät kunnioita raskaana olevia naisia, en vaan ikinä olis uskonut että se mun mies tulee olemaan juurikin sellainen! Mun visio ensimmäisestä raskaudesta ja yhteisestä odotuksesta oli NIIN eri.. Sampan kanssa en varmaan ikinä saisi kokeakaan sellaista raskautta mitä kuvitelmissani halusin! Tähän leikkiin en sen kanssa toistamiseen lähtisikään tosin..

      Tuntuu hyvältä saada teiltä oikeeseen aikaan voimauttavia kommentteja. Te vakkarilukijat jaksatte lukea mun loputonta purnausta ja vielä rohkaista tekemään muutosta elämään. :-) Tuntuu edes pikkasen hyvältä kaiken tän parisuhdepaskan keskellä.

      Kiitos<3

      Poista
  4. Mulle jäi vielä nyt epäselväks, että ootteko nyt "eronneet"? Vai edelleen parisuhteessa? Jätitkö siis Sampan vai sanoitko vaan, että meinaat jättää?

    Tsempit anyway! Asioilla on AINA tapana järjestyä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoin Sampalle että haluan erota, mutta en varsinaisesti että nyt erotaan tässä ja heti. Koska joudutaan joka tapauksessa asumaan muutama kuukausi vielä yhdessä enkä voi tehdä mitään radikaalia muutenkaan vielä.. kuten muuttaa pois.

      Poista
  5. Joskus onnellisuuden saavuttaminen voi vaatia visiitin helvetillisellä alueella.
    Tuosta pojasta ei kannata edes yrittää pakottaa esiin isällisiä fiiliksiä. Blogin perusteella sinun ja hänen yhteiselämään liittyvät velvoitteet tuo esiin vain kapinahengen.
    Parasta onkin, jos pystyt tekemään mitä sanoit, keskittymään itseesi ja vauvaasi.
    Liian pitkään ei pidä hakata päätään seinään, vaan hyväksyä tosiasiat. :) jos parisuhde päättyy, niin muista, ettei se tarkoita epäonnistumista missään nimessä. Sä olet ollut kärsivällinen ja etsinyt keinoja selviytymiseen. Tässä tilanteessa päättyminen tarkoittaa itsenäisyyttä, vahvuutta ja asioiden laittoa tärkeysjärjestykseen.
    Kukaan mies ( tai poika tässä tapauksessa) ei ole sen arvoinen, että menettäisit itses ja mahdollisuuden onnelliseen oloon ja elämään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällaiset asiat elämässä on kyllä niin vaikeita. Huh. Parasta todellakin yrittää nyt selviytyä kunnialla tästä loppu raskaudesta ja keskittyä muutenkin vaavin tuloon. Ainoo asia mikä saa mut enään hymyilemään ja tuntemaan oloni niin onnelliseksi. :-)

      Sitä oon miettinyt itsekin, että en vaan voi jäädä tähän noidankehään jos asiat vaan pyörii sitä samaa rataa. Ja kun tuntuu ettei S:aa vaan yksinkertaisesti kiinnosta. :-(

      Kiitti kommentista Kaika. :-)

      Poista
  6. Kuulostaa tosi mälsältä toi Sampan käytös kyllä! Ihan kamalalla tavalla sanottu toiki, että ei vielä oo mitään vauvaa. Onkohan se ajatellu nyt ihan loppuun asti tota hommaa ennen ku alko ilkeileen? Koita jaksaa, ajattele että kohta sulla on kuitenki oma pikkunen sylissä ja koita keskittyä muuten just niihin hyviin puoliin mitä elämässä on, äläkä anna yhen miehen lannistaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei varmaan oo ajatellu loppuun, mutta eipä se oikassukkaan sitä vaikka näki kuin loukkaannuin. ;-(
      Joka tapauksessa muutamia viikkoja vielä ja vauva on pian täällä, ihanaa.<33

      Poista
  7. Voimia <3 Ansaitsette parempaa, koska sä oot mahtava tyyppi. Ja teidän pieni poika myös. Samppa voi sitten katua jälkeenpäin kun tajuaa mistä kaikesta jää/jäi paitsi.

    VastaaPoista

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)