sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

Viikonloppuja

Täällä on vietetty rento viikonloppu miehekkeen kanssa. Eilettäin pyrähdettiin lähi kaupungissa syömässä ja kiertelemässä ihanan ilman vallitessa kaupungissa. En ollut piiiitkään aikaan käynyt Amarillossa syömässä ja sain himoitsemiania jalopeno poppersseja sekä chicken bolillon! :-P Kierreltiin myös H&M:ssä ja mukaan tarttui muutama kesäpaita ja niitä massakorviksia. :-D Hypistelin myös niitä ihania äitiysvaatteita, oisin voinut ottaa sieltä osastolta vaikka mitä. En malta odottaa kasvavaa kumpua mikä mahtuisi niihin!! Moni tuntuu välttelevän äitiysvaatteisiin siirtymistä mutta minä odotan sitä. Musta ne on sitäpaitsi tyylikkäitä. 

Jaksan ihmetellä edelleen kuinka "oireettomasti" tää ihan alku on sujunut, mutta hyvä niin. Tämä taitaa tosiaan olla normaalimpaa kuin se että vatsaa kipuaisi koko ajan. Minkäänlaista toispuoleista alavatsajomottelua ei ole ilmennyt onneksi, ja eilen illalla nukkumaan mennessä kärsin vain pienestä jomottelusta. Sekin meni pian ohi ja sain unen. Ainoastaan rinnat ovat super kipeät, ilman liivejä tuntuu suorastaan pahalta. :-D 

Tänään palaan taas "työpaikkakunnalle" ja huomenna töihin. Tietääkö joku muuten minkäköhän neuvolan piiriin minä tulen kuulumaan, sillä mulla on väliaikaiset kirjat opiskelupaikkakunnalla ja varsinaisesti sitten olen kirjoilla kotipaikkakunnalla. Tuli vain mieleen kun viimeksi neuvolaan soittaessa neuvolan täti mietti että pitääköhän mun alkaa kulkemaan kotipaikkakunnan neuvolassa?!?! Siis sinne on semmoiset 100km täältä mun opiskelupaikkakunnalta! Sehän olisi täysin järjetöntä, miettikää jos opiskelisin ja asuisin  jossain 500km päässä? Kulkisinko silloinkin kotipaikkakunnan neuvolassa? :-D Enkä aio vaihtaa pysyvästi kirjojani tänne opiskelupaikkakunnalle, sillä saan joka syksy rahallista tukea kotipaikkakunnaltani opiskeluihini. Vain siksi että pidän kirjani kotipaikkakunnallani. Jos jollain on siis samanlaista tilannetta ollut, niin miten se on mennyt? Olisin hyvin kiitollinen tiedosta. :-) Neuvolaan tosin aion soittaa vasta rv 7-9 aikana.


2 kommenttia:

  1. Heippa, en tiedä vastausta kysymykssesi, mutta miksi soitat neuvolaan noin myöhään? Mä oon ymmärtänyt, että nt-ultra pitäis olla ennen13viikkoa, ja sen takia eka neuvolakäynti kannattaisi ajoittaa aikaseen, jotta sairaalassa saavat tiedon ja ehtivät antaa sulle ajan :)

    VastaaPoista
  2. No mun kaupungin neuvolan sivuilla sanotaan että "Ota yhteys äitiysneuvolaan kun olet raskausviikoilla 7 - 9" :-D Että siinäpäs ohjeistus... Kaipa juurikin sen vuoksi jos tulee keskenmeno, riski on kuitenkin melkoinen alkuraskaudessa. Ja senkin vuoksi aion soittaa vasta myöhemmin kun omakin pelko keskeytymisestä on suuri. Ja tää kaupunki on siis pieni verraten vaikkapa johonkin etelän kaupunkiin, niin kyllä niitä ultra aikoja varmasti löytyy vaikka vähän myöhemminkin neuvolaan soittelisi. Olen varma että jos 7 rv soittelen niin saan parin vkon sisään ajan neuvolaan. Ja olen ajatellut käydä varhaisultrassa sen jälkeen yksityisellä, ja niitä aikoja saa myös melko hyvin oman paikkakunnan Terveystalolta.

    VastaaPoista

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)