sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

Tahtoo jo masun!

Muutama päivä enään ja raskausviikot vaihtuu! Olen viikonlopun aikana mietiskellyt paljon...



Ei malttais odottaa että masu kasvaisi. Inhottavaa näyttää vaan hyvin syöneeltä ja todella turvonneelta vatsan seudultä, öh.

Olen kokenut myös yhden kummallisen itkukohtauksen television äärellä, kun sieltä tuli Novellen uusi mainos?!! :-D En tiedä, mutta kyyneleet vain valuivat. Mainoksessa vilahti myös vauva. Entä koska se oksentelu alkaa?? Ei oo vielä ollut mitään vahvempaa pahoinvointia?



Me juteltiin Sampan kanssa vauvasta. Halutaan aika varmasti tietää pikkuisen sukupuoli rakenneultrassa, jos ikinä sinne saakka päästään. Mietittiin myös nimiä, ja meillä on jo pojalle ja tytölle ultimate suosikit. Ollut kyllä jo ennen kuin vauva ilmoitti tulostaan. Kummatkin nimet koostuvat etunimestä ja yhdestä toisesta nimestä. Nimet eivät kulje suvussa myöskään, eikä ole perinteisiä eikä kyllä niin harvinaisiakaan. :-)



Vauva ja masu tuntuu kyllä vielä kaukaiselta, monen monta viikkoa että vatsa alkaa pyöristyä. Milloinhan se alkaa näkyä? En ole mikään laiheliini enkä paksukainen. Sopusuhtainen ja lantion seudulla on vähän myös ylimääräistä. Tuntuu tosiaan vaan pullukalta tällä hetkellä...

KUVAT: weheart.com

6 kommenttia:

  1. Muistat vaan, ettet todellakaan ole yksin! Kaikki me samoilla viikoilla olevat käymme samoja asioita läpi :) Minä olen myös huomannut tuon itkuherkkyyden.. Mites, nälättääkö kokoajan?

    VastaaPoista
  2. Niinpä, se ajatus lohduttaa vähän. :-) Mulla on vähän väliä suolaisen nälkä! Ennen olen tykännyt syödä makeaa mutta se on kyllä jäänyt. olen silti yrittänyt olla tankkaamatta kauheita määriä, pelottaa se painonnousu muutenkin! Koska mun BMI on vähän yli normaalipainoisen..

    VastaaPoista
  3. Ensinnäkin, ei kaikille tule pahoivointia ollenkaan ja sekin paljolti voi johtua syömisistäki, pitäs yrittää syödä säännöllisesti ettei tuu sitä järkkyä nälän tunnetta, joka voi johtaa pahoinvointiin myöskin :) Tämä alkuraskaus on aika hämmentävää, koska ei vielä tunne, että mikään ois paljon muuttunut, mutta voi vaan ajatella, että siellä se on ja kasvaa masussa ;) ja aika kuluu niin hitaasti! Vatsan pyöristymistä saa siis vielä odotella tovin :) Minulla myös ihan järkyttävä nälän tunne jatkuvasti ja herkkuja tekis mieli älyttömästi. Esikoisen kanssa minulle tuli +20kg raskauskiloja... Sain ne kuitenkin pois, mutta syömällä minä ne pluskilot alunperin sain ja olin todella MUHKEASSA ja rapakunnossa loppuajasta. Liikunnankin lopetin melkeen kuin seinään, vaikka ennen liikuin päivittäin ja kävin kuntosalilla. Jotenkin se aikaisempi keskenmeno teki sen, että pelkäsin liikkua. Synnytys meni kuitenkin hyvin ja luonnollisesti synnytin, ei siinä mitään, muttta sen verta viisastuneena aion nyt voida paremmin, liikkua ja pitää vain kerran viikossa sen herkkupäivän :)

    VastaaPoista
  4. Heips Punttimamma ja kiitos mukavasta viestistä!:-)

    Alkuraskaus todella on hämmentävää.. Välillä havahtuu vain ajatukseen, että onko siellä masussa muka elämää?! :-D Ihan hassu ajatus että vatsassa voi kasvaa ihan oikea vauva. Heh..

    Mulla ei nyt mitään ihan järkyttävää nälän tunnetta ole, mutta muutoin kyllä tykkään syömisestä! :-D Joten pitää todellakin katsoa mitä suuhun pistää, olen todella herkkä lihomaan! Töissä tulee liikuttua todella paljon ja tehtyä fyysisiä nostoja yms. Joten olen ajatellut että ei salilla käyminen varmasti pahenna tilannetta, päinvastoin. Eikai sitä voi elää joka päivä varoen kaikkea mahdollista?! Toki terve järki päässä.. En kuitenkaan haluaisi olla missään +20-30 kg lukemissa. Tähän painoon kun ei kyllä kestäisi sellaisia määriä tulla. :-S Jos olisi hoikempi niin sitten.. Se painonnousu pelottaa ihan sikana! Mutta pitkältihän se juuri johtuu omista ylisyömisistä, niinkuin sanoitkin.. Herkkupäivä kerran vkossa kuulostaa mullekkin sopivalta!

    VastaaPoista
  5. Huomenna ollaan jo 6+0!!! :) kyllä se mahakin sieltä esiin tulee :) mulla tosin jo nyt niin turvoksissa et näytän kuin olisin paljon pidemmällä, onneks on löysiä paitoja, joilla voi vähän peittää. Ja rinnat! Ne vasta kasvaa, mulla tullu jo nyt 4 senttiä lisää. Ja mulla on siis hoikka vartalo omilla 70 E tisseillä jo pohjalla :D ihan itkettää ajatella tulevaa.. Haha.
    -K-

    VastaaPoista
  6. Jeeee! Huomenna lähdetään kohti seitsemättä raskausviikkoa, HUI-KEE-TA! Mullakin turvotus on ihan järkyttävä.. Hui. Työhousutkin puristavat ikävästi, ihan kuin olisi menkat mutta ilman kipuja! :-D Mun tissit on vielä isompaa kuppikokoa jo entuudestaan, joten voit kuvitella kuinka pelkään miten ne kasvavat.. OMG.

    VastaaPoista

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)