torstai 23. elokuuta 2012

Tukkaromahdus

Kävin siellä kampaajalla, tuloksena täysi fiasko! Huh. Kotiin tullessa romahdin täysin äidilleni. :-D Olen itkenyt tauotta muutaman tunnin. Ensin tukan vuoksi, ja sitten kaiken muun. Sanoin kampaajalle että EI PUNERTAVAA tukkaan, ja tällä hetkellä puolet tukastani on PUNA-RUSKEAA. Siis oikeesti. O_o
Koska olen liian kiltti, en valittanut tuloksesta kampaajalle. En yksinkertaisesti kehdannut! Ja voih kuinka tämä lopputulos on hirveä. Hän leikkasi otsatukkanikin ihan päin helvettiä! Ei oo taas vuosiin tukka näyttänyt näin hirveältä. Miten kaikki voi mennä päin helvettiä?

Tulin kotiin, katsoin kokovartalopeilistä itseäni ja tuumasin että olen läski jolla on punainen tukka
Lisäksi tämä mun tilanne Sampan kanssa ym. sai mut vuodattamaan krokotiilin kokoisia kyyneleitä. Tuntui että kaikki paha olo ryöpsähti kerralla ulos, vaikka ei nyt vielä varsinaisesti helpottanutkaan. Silti kaikki asiat alkoivat yhtäkkiä itkettämään. Oikeastaan kämpillä ollessa en ole edes itkenyt tän mun ja S:n tilanteen vuoksi, oon ollut niin vihainen. Kaipa alan tulla epätoivoiseksi tai jotain kun itkukin on niin herkässä? En ole kyllä kertaakaan alkanut tällee poraamaan alkuraskauden aikana... Mutta eipä ollu tätäkään todistamassa Samppa, ja vielä vähemmän lohduttamassa. Se itseasiassa lupasi eilen soittaa illalla mulle, eikä soittanut.

Lisäksi olen yrittänyt etsiä kämppää, pitäis loppu kuuhun mennessä uskaltaa irtisanoa nykyinen. Kaikki vaihtoehdot on vaan ihan perseestä TAI liian kalliita! Mun budjetti on MAX. 550e/kk sis. veden. Mut turha toivo! Vaikka asutaan korvessa ja asuntojen vuokrat pitäs olla halpoja nii vitut. Tällä hetkellä tarjolla on uusia ja kalliita tai vanhoja, haisevia ja paskoja. Seki itkettää, paljon. Oon riippuvainen S:sta, koska se mahdollistaa tällä hetkellä mun unelmakämpässä asumisen, siis how sad is that? Kyynel.

En kestä. Unta palloon.

9 kommenttia:

  1. Tuttu tunne tuo kampaajalla käynti! Mulla oli ennen nykystä kampaajaa AINA se, että ne leikkas päin persettä. Mulla on luonnonkiharaan taipuvat hiukset ja aina sanoin että EI SAA LEIKATA niin ja niin, mutta kappas joka ikinen kerta multa löyty jos jonkilaista polkkatukkaa ja kötöstystä ja itkun kans oon sitte menny kotia. :D Nyt oon viimein saanu kasvatettua tätä ja pitäis uskaltaa leikata latvoja, mutta tuntuu että en uskallakkaan luottaa kampaajaan ku mitä sitte jos se leikkaa tosi tosi huonosti? :s

    Mutta mikä vika punasessa värissä on? Tai punertavan ruskeassa? Toivottavasti sun olo helpottaa, ehkä se itkeminen auttaa purkamaan vähän sitä pahaa mieltä! :)

    Asunnon ettiminenki on tullu täälläki tutuksi, kauhee se stressi ku pitää irtisanoa entinen kämppä ja sitte tulee hätä että löytääkö mitään uutta ennen ku joutuu taivasalle ja ihan mihin tahansa nyt ei haluis muuttaa kuitenkaan. Vuoden päästä taitaa olla mulla taas muutto edessä ku koulu loppuu, tuskin maltan odottaa. :D Oon miettiny kaupungin vaihtamista ja se on aika pelottavaa koska en tiiä yhtään muiden kaupunkien asuntotilanteita ku nykysen. Ärsyttävää ku raha vaikuttaa niin kauheesti ihan kaikkeen! Toivottavasti sulla selviää noi asuntokuviotki mahdollisimman pian. :)

    VastaaPoista
  2. Ite oon käyny pari kolme vuotta sitten tällä kampaajalla ja se teki saman virheen sillon. En vaan tykkää punertavasta väristä, varsinkaan kun sitä on nyt niin paljon mun tukassa. Otsiksen alllakin on punasta! Ja tukka on mulle vaan niin henkilökohtainen asia, koska oon pikkutytöstä pitäny siitä hyvää huolta. Se on suht pitkä ja ollut aina vaalea. En oo ns. pilannut sitä polttamalla sitä tummaksi ja taas vaaleaksi. Ja se on vielä tosi paksu tukka mikä mulla on. Mutta varmasti hiukset on monelle muullekkin tytölle melko tärkeä asia, niinku sanoitki tuossa. :-)

    En tiiä uskallanko enää mennä värjäämään tätä kellekkään ikinä. Tähän asti oon siis ite poly blondella vaan vetäny juuren aina vaaleeks ja lopputulos on ollu ihan luonnollisen hyvä vaalea. Mulla ei oo kiharaa tukassa mutta tykkään usein laittaa kiharat hiuksiin lämpörullilla, joten oon vähän kade sulle! :-D Vaikka monet kiharapäät sanooki että se tukka on vaikea leikata ja pitää kurissa :-D

    Itkeminen helpotti ehkä vähä sillä hetkellä. Nyt seukki aamuna silmät on turvonneet ja näytän ihan possulta... Päätä jomottaa myös. Yritin kuitenki taas suhteuttaa asioita, kukaan ei oo kuollut, ja vauvalla ennen kaikkea on kaikki hyvin vielä!! Mikä on tärkeintä. Aivan sama vaikka tukka ois mikä....

    Asunto. Jooh.... Se on kyllä yks helvetin ärsyttävä asia nyt mun elämässä. (En muuten asu kovin kaukana Oulusta;-)) Ja itseasiassa olen asunut pari vuotta sitten vuoden Oulussa, Kaakkurissa. :-) Mutta musta siellä tuntui olevan paaaaaljon enemmän vaihtoehtoja kun nykyisellä paikkakunnalla... Yritän olle nohevana sen asuntoasian kanssa nyt loopu kuun, jos onni osuis mun puolelleni.

    VastaaPoista
  3. En määkään kyllä tykkäis jos mun hiuksiin laitettais nyt joku väri mitä en halua. Mulla oli pari vuotta sitte jännät punertavat hiukset, mutta ku en jaksanu juurikasvua niin värjäsin sitte vaaleeksi. Nyt nää on kuulemma vaaleemmat ku koskaan, outoa, koska mun mielestä nää on ihan normaalin vaaleet. :D Hiukset on kyllä aika iso osa ulkonäköä monelle, itekki pelkään mun hiusten puolesta ku en haluais näillä käyvän mitään hirveen kauheeta. Tämmönen kihartuva tukka on ärsyttävä, että se ei pysy tosi suorana paljo yhtään ja jos on kostea ilma niin ne menee vinksalleen, sitte kampaaja sano mulle että hiuslaatu on vaan jotenki erilainen että se ei tottele niin hyvin ku suora ehkä. :D Mun äitillä on tosi kihara tukka, mulla ei oo sentään niin kihara mutta oon mää monesti tuskastellu tätäki. Niinku esim. etuhiuksia en voi pitää ku ne ei pysy suorana vaan näyttää sarvilta. Harmi sinänsä. :/

    Itkemisen jälkeinen tunne on aika karsee, mullaki on silmät aina ihan turvoksissa ja tuntuu että se ei mee ohi millään. Sitte mua alkaa itkettään joskus se, ku tuntuu että se ei mee ohi. :D Suhteuttaminen on ihan hyvä keino, jos vaan jaksaa yrittää. Jos mulla on oikein huono päivä niin en ees jaksa koittaa miettiä mikä vois vielä olla huonommin. :D

    Aijaa. :D Oulu on ihan kiva paikka, paitsi että ihmiset ei osaa täällä liikennesääntöjä ja on muutenki monesti tosi hermostuttavia. :D Mää käyn monesti Kaakkurin citymarketissa ku se on jotenki mukavan selkeä kauppa. :) Kyllähän Oulussa asuntoja on, mutta sellaset hinta-laatu suhteelta parhaat on kovassa kysynnässä ainaki tiettyyn aikaan vuodesta niin kauhee kilpailu aina että kuka saa minkäki kämpän. :D Itelle sattu vuosi sitte hyvä tuuri, ku muutin omaan asuntoon tänne niin muutin vähän sellaseen nuhjusempaan, niin nyt kesällä vuokraisäntä teki tähän keittiörempan ja vaihto lattian ja vaatekaapit niin tää on melkein ku uus! :D Nyt aattelen että onneksi sitte otin tän kämpän, oisin voinu joutua johonki kamalampaanki. "Onneksi" tuli niin hoppu sillon ku ei ollu ku pari viikkoa aikaa ettiä uus kämppä ja hoidella muutot ja muut ku tuli niin äkkiä meillä se pesäero. Toivotaan että löydät jonku ihanan ja sopivan hintasen asunnon mahdollisimman pian! :)

    VastaaPoista
  4. Hyvä kampaaja on kyllä vaikea löytää! Voihan olla, että sulla muutaman pesun jälkeen alkaa väri vähän haalenemaan eikä ole enää niin punainen?! :)

    Itse reilu vuosi sitten köysin hyvän kampaajan ja en enää uskalla edes harkita vaihtamista.

    Toivottavasti löydät kivan asunnon!

    VastaaPoista
  5. Oona: Kaakkuri on ihan ok mesta, olin siinä cittarin jauholeipomossa töissä tuolloin. :-) Mutta vaikka tykkäsinki asua Oulussa nii siellä on silti kalliimpi hintataso esim. salikortissa kun täällä pohjoisempana! Siitä en tykännyt siellä.. Ja tietty siellä välimatkat on vähä pidempiä joka suuntaan vaikka bussit kulkeeki. Oon vaa tämmöne Lapin tyttö. :-)
    Sun kämppä kuulostaa kyllä tosi hyvältä! Nää 'pesäerot' on kyllä ihan syvältä.......

    OA: Silmä on jo vähä tottunu väriin, ehkä tän nyt sietää. :-D

    VastaaPoista
  6. Aijaa. :D Ompa jännä juttu! :) Oulu on musta kyllä aika kallis asua muutenki, on tullu huomattua. Linkkujaki kulkee kyllä mutta ne menee aika usein niin ihmeellisesti että ei niillä kyllä pääse mihinkään sillon ku ois tarve. :D Ite en ainakaan. Itekki oon joskus haaveillu että muuttasin johonki Lappiin, ehkä joskus vielä. :) Ennemmin ite osaan kuvitella itteni just jonnekki pohjosemmas ku liian etelään, en oo Oulussa syntyny vaan tuolla lähikunnassa niin en oo ihan täysin vielä kai sitte kaupunkilaistunu. Helsinkiin en varmaan koskaan osais muuttaa ku Ouluki tuntuu niin isolta. :D Itekki kyllä tykkään nykysestä kämpästä hirveesti, en oo aatellu muuttaa pois ennen ku koulu loppuu. Sitä ku ei sitte tiiä mihin joutuu. Ja pesäerot tosiaanki on syvältä!

    VastaaPoista
  7. Kyllä kaikki kääntyy viel parhain päin :) älä oo huolissas itkuisuudesta, mäkin pillahtelen itkuun ihan "mitättömistä" syistä, ja oon tosi herkkänä raskauden takia, näin kävi myös ekalla kerralla Jamia odottaessani. Tsemppiä hiustes kanssa! :)

    VastaaPoista
  8. Oona: Kaakkurissa asuin exän kanssa niissä melko uusissa luhtitaloissa, eikä vuokra ollu kovin suolainen. :-) Mutta varmasti se hintahaarukka on korkee mitä hienompi kämppä jne. Sama pätee vissii kaikkialla. Mie en Oulua alemmas aio varmaan ikinä muuttaa! :-D Pohjosemmas kylläki.. :-P

    Roosa: Kiitti viestistä ja tsempeistä! Lämmittää aina mieltä teidän 'kanssasisarten' tuki. <3

    VastaaPoista
  9. Musta tuntuu että just vähän kaupungin ulkopuolella on halvempaa, ainaki mun kämppä on halvempi mitä keskustan asunnot. Mua ei onneksi haittaa asua pikkusen kaupungin vieressä ku säästää vähäsen asuinkustannuksissa. Kaakkurissa on näkyny paljo tosi kivoja kämppiä ihan kohtuu hintaan, ite halusin sillon vähän lähemmäs koulua ku en saa linkkukorttia niin en jaksa sieltä asti pyöräillä. :D Mutta tosi paljohan nuo vaihtelee kyllä hinnat ja koot ja muut. :)

    VastaaPoista

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)