sunnuntai 19. elokuuta 2012

Rv 10+3

Yksi lukija pyysi aiemmin kertomaan jotain taustaa musta ja mun elämäntilanteestani. Täältä pesee!:-) ..Pähkinänkuoressa.

Olen horoskooppimerkiltäni Kaksonen! Mua kiehtoo horoskooppien luonneanalyysit, niissä on todella jotain perää! Eli jos joku tietää kuinka kaksijakoisia mieleltänsä, vapaita ja villejä kaksoset osaavat olla, niin that's me girl!;-) Toki on myös liuta niitä puoli mitkä ovat kolikon kääntöpuolella. Vaikka olen mielestäni ihmisenä erittäin avarakatseinen ja rakastan seikkailuja, puuttuu multa aika ajoin pitkäjännitteisyyttä ja tunneälyäkin (parisuhteissa). S on horoskoopiltaan skorpioni, eli melko eri kaliiperia mitä itse olen... Ei silti pureuduta enempää tähän aiheeseen! :-D

Kuva: weheartit.com

Mehän tavattiin S:n kanssa muutama vuosi sitten netin ihmeellisessä maailmassa. Deittipalstalla. Jep, mulle ei ole ollut koskaan ongelma pyöriä deittipalstalla, itse asiassa olen tutustunut sitä kautta mitä hienoimpiin ihmisiin! S bongasi siis mut ja pommitettuaan mua muutamilla viesteillä, päätin vastata. Siitä se sit lähti. Alku ei ollut mitenkään kipinöitä täynnä, mun osaltani. Mutta olin päättänyt, että koska aiemmin olin aina halunnut kipinöiden sinkoilevan, eikä ne suhteet olleet johtaneet kuitenkaan muuhun kuin äkkijyrkkään laskuun, annan S:lle muutamia mahdollisuuksia. Ollaan siis edetty hitaasti mutta varmasti? Välillä se mun perusluonne kyllä vaatisi jotain yllätyksellistä ja spontaania, mutta tunnestusti kaikkea ei voi saada. 

Mun haaveissa lukio aikana oli päästä lukemaan eläinlääkikseen. Olen aina ollut eläinrakas ja meillä kotona on ollut koiria ja kissoja. Haave kuitenkin karisi kun tajusin matikan, fyssan ja kemian vaativuuden. Musta kuoriutui myös enemmän käytännön ihminen kuin teoreetikko lukion aikana, ja jouduin luopumaan haaveestani. Tänä päivänähän opiskelen sitten sairaanhoitajaksi. Vaikka hoitoala tuntuukin omimmalta, niin en silti tiedä mitä tarkalleen haluan tulevaisuudessa tehdä. Olen kyllä kiinnostunut liikunnasta ja hyvinvoinnista, ja jokin liittyen niihin voisi olla minun juttuni!

Tuitui!! Kuva: weheartit.com


Lukija, joka teki pyynnön tästä postauksesta, taisi olla myös kiinnostunut aiheesta opiskelujen sovittaminen vauvantekoon? Ei taida olla kovin harvinainen kombinaatio nykypäivänä? Toki jokainenhan saa itse valita hoitaako opiskelut ensin alta pois ennenkuin antaa luvan vauvalle tulla. Itse olin aiemmin kuvitellut hoitavani opiskelut alta pois, ennen sitä vauvakuumetta. Toki olin vauvakuumeillut aiemminkin, mutta nyt viimeisimpänä se tuli todella voimakkaana tunteena. 

Olin myös kadottanut motivaationi opiskeluun tietyllä tavalla, ja elän kai jotain vaihetta, jolloin en tiedä mitä haluankaan tulevaisuudessa tehdä. Ehtona vauvan teolle mieheni asetti sen, että hänellä olisi työpaikka ja säännölliset tulot. Sitä siis odottelimme, tai minä odotin. Hän kun oli pätkätöissä aiemmin - eikä niitä laskettu. Noin 8kk sitten hän sitten pääsi muihin hommiin, jotka ovat lupaavia ja melko hyvä palkkaisiakin. Ensin hänenkin piti lähteä opiskelemaan, sillä takataskussa on vain YO-paprut. Ennen meidän suhteen vakavoitumista hän tähtäsi pelastusopistoon pääsemistä Kuopioon, opiskelemaan palomieheksi. Vaikka en ollutkaan kapulana rattaissa asian suhteen, hän pyörsi suunnitelmansa. Nykyisessä työpaikassa työntekijät koulutetaan tehtäviinsä, joten varsinaisia ammattitutkintoja ei tarvita.

Vauvahaave siis lähti minusta ja sain kyllä kypsytellä S:n ajatukseen useamman kuukauden ajan, itseasiassa siihen meni puoli vuotta. Ajatus lapsesta on S:lle edelleen kovin kaukainen, mutta se taitaa olla jokaiselle miehelle tässä vaiheessa raskautta? Vasta kun vatsa kasvaa, vauva potkii ja lopulta kun se syntyy, taitaa asia vasta konkretisoitua kaksilahkeiselle. Itse elän jo niin täysillä vauvamaailmassa että en voisi kuvitella elämää ilman odotusta! Jos tämä vauva vietäisiin minulta nyt, tuntuu kuin elämältä katoisi pohja. Pelottaisi vain kuinka S ei voisi minua juuri silloin lohduttaa, kun asiahan on hänelle vielä niin "vieras". 

Jotta tästä nyt ei tulisi kilometrin pituista taidan päättää tämän tähän. :-) Lisäkysymyksiähän saa aina esittää!

2 kommenttia:

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)