keskiviikko 22. elokuuta 2012

Eka neuvolakäynti Rv 10+6

Heiss tulin just sieltä neuvolasta! Siis onneksi sain yllättyä positiivisesti, koska neuvolantäti oli HUIPPU! Siis aivan ihana, enkä todellakaan halua vaihtaa kyseistä tätiä raskauden aikana kehenkään muuhun. :-D Se oli varannut mulle hyvin aikaa, koska juteltiin klo 14-16. Se tosiaankin paneutui mun asioihin, kuunteli, oli kiinnostunut ja auttoi. Pohdittiin mm. tätä mun painoa ja keinoja miten estää sen hirveä nouseminen. 

Sitten lopuksi terkka sit sanoi että kuunneltais sydänääniä sillä masiinalla. Se etsi ja etsi ja etsi.. Olin pyöritellyt silmiäni katon nurkasta nurkkaan ja miljoonaan kertaan. Rukoilin vaan että löytys nyt, se ei tuntunu edes miellyttävältä ku se joutui niin kovasti painamaan sitä anturia mahalle, aattelin et nyt se vauva viimeistään liiskaantuu. Noh, ei se sit saanu niitä kuuluviin ja harmittelin siinä sit vaan. Mutta sitten se sanoi, että sillä loppuu työpäivä nyt, ja me voitas mennä läheiselle terveysasemalle (kun siellä ei enää ollut ketään ja hänellä oli avaimet myös sinne) ultraamaan vauvaa! Olin ihan hämilläni kuinka paljon terkka halusi mun eteeni nähdä vaivaa, tottakai halusin mennä! Noh, sitten se alkoi ultraamaan vatsan päältä ja vähän ajan päästä löyty "iso" vauvan mötkäle, joka oli jo ihan ihmisen muotoinen. Sen jälkeen laitettiin kaiuttimet päälle ja kuulin ihka ekan kerran vauvan sydämen jumpsutuksen! Siis voi sitä onnea ja iloa, oli pakko tirauttaa kyynel ja sanoa terkalle että se pelasti mun päiväni. Sitten me vielä vähän kateltiin vauvaa ja vauva alkoi vimmatusti heiluttamaan raajojaan näytöllä. :-D Voi että, en voisi olla yhtään onnellisempi tällä hetkellä. 

Toruin kotona vauvelia kuinka se säikäytti äitin. :-D Sinne terveysasemalle kävellessäni yritin soittaa S:lle ja kertoa tilanteesta, kun mua niin pelotti.. S vastasi: "Oon töissä, en ehi nyt jutella. Moikka!" Yritin selittää nopeasti mikä oli tilanne mutta se löi luurin kiinni. Öhh. :-( 

Huomenna suunnitelmissa on mennä labraan ja soittaa äitityspoliklinikalle np-ultra aika, se oli ohjeistus. Sit lähden mun vanhempien luokse ja iltapäivällä mulla on kampaaja kotipaikkakunnalla! :-) Jätän kaupungin pölyt hetkeksi... Sain kaikkea kivaa luettavaa neuvolasta ja nyt meneeki tovi näitä kaikkia lappusia tutkiessa. Seukki aika mulla on neuvolaam 26. syyskuuta. Sitä ennen kuitenkin vielä np-ultra! :-)

Nyt hymyssä suin ruuanlaittoon!

9 kommenttia:

  1. Voi vitsi, olipa kiva neuvolatäti! Mahtavaa, että ultrasikin samalla :) enpä usko, että kovin monessa paikassa noin tehtäisiin.. Ja parasta on, että kaikki oli hyvin <3

    VastaaPoista
  2. Onnea hienoista ultrakuulumisista!

    VastaaPoista
  3. En kyllä osannut odottaa pätkääkään että näkisin vauvan tänään ruudulta! <3 Mutta aivan mahtava fiilis ettei tarvinnut jäädä miettimään np-ultraan saakka että onkohan siellä masussa elämää vai ei. Eikä varmaan monessa paikkaa tollee toimittaiskaan, olin kyllä todella kiitollinen ja sanoinkin sen terkalle. :-)

    VastaaPoista
  4. Kiva kuulla, että masuasukilla oli kaikki hyvin! :) Toivottavasti saat pitää loppuun saakka tuon kivan neuvolatädin.

    VastaaPoista
  5. Ompa kiva lukea, että neuvolakäynti meni hyvin ja jäi positiivinen kuva noin muutenki! :)

    VastaaPoista
  6. Hei upeeta :) siellä se köllöttää.. :) joko pikkusella on "nimi"? :)

    VastaaPoista
  7. Oona: Oli kyllä mukavaa ku se meni hyvin:-)

    Lily: Mieletön fiilis pikkuisesta on kyllä äidillä itselläänki. (Tuntuu vielä oudolta ajatella itseä äitinä!) Pikkuista on sanottu juurikin pikkuiseks ja "vauvaksi". Eli melko tylsiä on vielä meijjän pikkuisen nimet. :-D

    VastaaPoista
  8. <3 Muistan itsekin sen tunteen, kun näin esikoisemme ensimmäistä kertaa ultrassa, ja kun lääkäri pitkän hiljaisuuden jälkeen sanoi, että kaikki näyttää olevan hyvin ja oikeissa mittasuhteissa :) sain hillittömän itkukohtauksen :D jotenkin se pelko ja kaikki purkautui siinä hetkessä kun kuulin, että kaikki on hyvin. Lääkärinainen varmaan piti minua sekopäänä tai sitten ymmärsi taustani :D kun sain keskenmenon varhaisilla viikoilla, ennen esikoispoikaani. Ultra-aika tässä raskaudessa on parin viikon päästä. iiks :D

    VastaaPoista
  9. Tuun kyllä iänkaiken muistaan nää ultrafiilikset!! En malta odottaa sitä np-ultraa ku pikkunen on sillo jo useamman vkon vanhempi mitä nyt! :-)

    Mua häiritsee se, ku lääkärit on pitkään hiljaa ensin ultratessa! Kai en nyt tajuaa että äidin päässä kerkeää 10 sekunnin aikana käydä ihan KAIKKI vaihtoehdot mitä vauvalle on voinut sattua! :-D Ja minäkin ajattelin etten itke ultrauksien aikana, mutta varhaisultrassakin muutama kyynel vaan pääsi siitä onnesta! Ja kätilön ultratessa nyt en myöskään voinut pidetellä niitä kyyneliä.. On se vaan nii ihmeellistä.

    VastaaPoista

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)