torstai 27. joulukuuta 2012

Rv 29+0

77 päivää jäljellä? 

OMG. Miksi se kuulostaa noin vähäiseltä päivissäkin jo? 

Olin eilen sukuloimassa ja näin myös raskaana olevaa serkkutyttöäni. Oli mukava purkaa olotilaa jollekin, joka oikeati ymmärtää! Meidän lasketuilla ajoilla kun ei ole kuin muutaman viikon väli, minun kuitenkin tulisi teoriassa pusertaa pulla ulos ensin... 

Raskausoireista sen verran, että nivuseni ovat olleet nyt useamman viikon todella kipeinä. Haaristelu missään muodossa ei tunnu kovin kivalta. :-D Käsillä painaessa kipua ei tunnu, mutta muuten venyttäessä kyllä. Vaivahan johtunee kun paikat nimenomaan venyy. Tai näin kummitätini minua ojensi eilen kun nähtiin (hän on äititysneuvolan terkka). Hän myös "kopeloi" vatsaani eilen kun valittelin että alavatsani kivistelee aamuisin. Myös sivuttaiset vatsalihakset ovat kipeinä kun venyvät niin kovin, ja vielä pitäisi jaksaa venyä enemmän... Kivistelyt ovat siis supistuksia ja kuulemma vaarattomia niin kauan kun se tunne ei hiivi alakertaan ja ala oikeasti siellä pakottamaan. 

Mulla piti tänään olla neuvola, mutta neuvolan terkka olikin saikulla ja aika siirtyy. HUOH. Mua on alkanut jopa vähän tympäsemään se terveydenhoitaja, koska se selittää suurimmaksi osaksi omista asioistaan siellä käynneillä. Viimeksi yritin ottaa puheeksi vähän vihjailleen mun parisuhdetilannetta, mutta hän sivuutti asian nopeasti jollain omalla asiallaan. Eipä juuri tee mieli enään edes yrittää vihjata sille mistään. Ja ne vähäisetkin asiat mitä olen itsestäni sille kertonut, se ei tunnu niitä millään kerralla muistavan. Jotenkin itse kun on omaksunut kuinka hoitajana tulisi kuunnella potilasta, mutta tässä tapauksessa terkkari kyllä toimii juuri toisin ja pistää potilaat kuuntelemaan sen asioita. (Mun luokkakaverikin käy samaisella terkalla ja on kuulemma selittänyt sille samat asiat kuin mullekkin, siis omasta elämästään...)

No joka tapauksessa. Joulusta sen verran, että mulla ja S:lla oli ainakin enemmän rakkauden täytteisempi joulu kuin viime vuonna. Sain siltä jopa kultaisen kaulakorun lahjaksi, jossa on 5 timanttia! Eikä siinä kaikki, vaan kun menin uteliaisuuttani katsomaan kyseisen liikkeen nettisivuille korun hintaa..... Silmät tippuivat päästäni. Se maksoi liki 450 euroa. Hmm. Mulla ei ole ollut ikinä niin arvokasta korua. Tiesin kyllä ettei sillä ole rahasta pulaa, mutta alunperin en odottanut sen hankkivan mulle mitään joululahjaksi. Ja sitten se ostikin jotain tosi ökyä! Huh. Kaipa mun pitäis olla vähän hellempi sitä kohtaan välillä. :-D

Nyt pitäis alkaa pakertamaan yhtä kouluhommaa. Tammikuussa odottelee myös kaksi tenttiä, mitkä on oikeasti päästävä läpi. Että töitä tiedossa..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)