torstai 21. heinäkuuta 2016

Rv 41+0


Noniin, oliskohan vika raskausviikko meneillään?!! Eilen soiteltiin Äpolilta että maanantaina EKAAN yliaikaiskontrolliin, niitä kun on olemassa kuulemma useampia, sillä odotellaan rauhaksiin että vauva lähtis syntymään. No ei tuu tapahtuun sanon minä. :D Epäkypsää kohdunkaulaa kun ei haluta lähteä sörkkimään. Mikähän mun kehossa on "vikana" kun se ei kypsytä sitä kohdunkaulaa?? Mulla on tullut sitä limatulppaa jonkin verran, mutta senkin tulo on nyt hiipunut lähes kokonaan viime päivinä. :( Hieman arvelluttaa tää yliajalla oleminen, onhan vauvalla varmasti turvallista edelleen kohdussa jne. Mut viisaammathan ne näitä päätöksiä puolestani tekee. 

Mun vanhemmilla on myös vika lomaviikko ensi viikolla, joten nyt todella nostaa päätään myös stressi siitä, kuka hoitaa Nuuttia kun lähden synnyttämään. Jos en siis saa lasta ulos ensi viikon aikana. Eikä pelkästään se ulos saaminen, vaan meneehän siellä sairaalassakin päiviä sen jälkeenkin! Mun vanhempi siskohan oli tosiaan täällä 2,5 vkoa ja lähti viime sunnuntaina kolmen viikon reissuun ulkomaille, hän ei siis päässyt mukaan synnytykseen. Nuorempi siskoni on heinäkuun alussa lähtenyt  Etelä-Suomeen omien töidensä vuoksi. Mulla ei edelleenkään ole niitä hyviä ystäviä kotipaikkakunnalla jotka voisivat hoitaa Nuuttia/joiden kanssa Nuutti olisi niin sinut että voisi olla tyyliin yötäkin. Eikä kyllä ole oikeastaan muuallakaan enää. Sampan luonakaan N ei ole ollut ikinä yötä, joten sekin on hienosti poissuljettu ajatus! 

Kyllähän tässä jostain aina saa stressinpoikasta aikaiseksi. Saisi masamyöhänen nyt vaan alkaa harkitseen sitä synnytystapahtumaansa, täällä käydään kärsimättömiksi ja mamma on ainakin ihan ylikypsä henkisesti. <3

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä!! Aloitin lukemaan sun blogia Nuutin odotuksesta kun oma eka raskaus alkoi viime kesänä. Kovan tien olet kulkenut ja arvostan kyllä korkealle miten vahva olet :-)

    Jännä, miten joillakin se tilanne ei etene. Minä jouduin saikulle rv 27 ennenaikasuuden riskin vuoksi. Poika tulikin maailmaan vauhdikkaasti rv 36+1. Synnytys kesti 4h enkä kivunlievitystä ejtonyt saamaa. Oma olo ei siis koskaan ehtinyt mennä tuskaiseksi.

    Täällä pidetään peukut pystyssä ja jännätään mukana pienen tuloa ja että synnytys menisi hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä ja kommentista<3 Toivotaan että tämä mun tila raukeaisi pian:)

      Poista

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)