tiistai 5. marraskuuta 2013

Ruokaorgasmi

Vedin hatusta eilettäin kanakeiton ohjeen, sillä sitä teki mieli. Oon monesti tehnyt kanakeittoa mutta koskaan ne maut ei ole olleet täysin kohdallaan. Voin jakaa "salaisen" reseptini teidän kanssa jos joku haluaa täydellisen chili-kookoskanakeiton ohjeen. ;)

CHILI-KOOKOSKANAKEITTO

Ainekset:

- Kookoskerma, kookosmaito, kanaliemi
- Kanafileitä
- Punaisia linssejä ja porkkanoita
- Siitakesieniä

Lisää aineksia alapuolella olevassa "mössössä" :D


Keitä ensin 0,5dl vettä ja heitä joukkoon 1kpl luomu kanaliemikuutio. Lisää joukkoon 2prk (2x165g) kookoskermaa sekä 2dl tavallista kookosmaitoa.


Tee sauvasekoittimella "mössö" johon tulee:

- 2-3kpl salottisipulia
- 3kpl valkosipulinkynsiä
- Sitruunamelissaa / korianteria tuoreena!!
- 2-3tl vihreää currytahnaa
- 1 limetin mehu
- 1tl kurkumaa
- tuore inkivääriä raastettuna (itse raastoin reippaasti koska pidän mausta)
- 2kpl punaisia chilejä pilkottuna (poista siemenet jos et halua oikein tulista!)


Heitä "mössö" kattilaan jossa on kookosmaidot ja kanaliemi.

Lisää kattilaan samalla myös n.4kpl kuorittuja ja pilkottuja porkkanoita.

Paista voissa/oliiviöljyssä pannulla maustamattomia suikaloituja kanafileitä. Mausta hyppysellisellä ruususuolaa ja Santa Marian chili explosionilla.
Porkkanoiden keityttyä semi-kypsiksi, lisää joukkoon 1dl punaisia linssejä. Linssien tulisi kiehua 15min jotta ne ovat kypsiä.

Kun porkkanat ja linssit ovat kypsiä, lisää kanafileet joukkoon. Lisäksi heitä siitakesienet kattilaan ja anna porista vielä muutama minuutti.
----

Taivaallisen hyvää! Jos mulla ois ravintola, niin tää ois niin listoilla! :DD


7 kommenttia:

  1. Näyttää todella hyvältä! Vaikka osa näistä raaka-aineista on mulle outoja. Tekispä mieli kokeilla :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä! Ihan sairrraan hyvää, jos vaan tykkää hiukan tulisesta ja mausteisesta ruuasta. Tosin mun mielestä kaikki maut sointu niin täydellisesti yhteen ah! :P En pidä itsekään älyttömän tulisesta, mutta kunhan on hiukan potkua. :) Ja ei oo mun mielestä kovin kallista tehdäkään, kattilasta riittää hyvin 4 annokseen. :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Ja maistui vielä paremmalta, en voi lakata ylistämästä! :D Haha. ps. Sun blogissa vasta ihania herkkuja onkin!

      Poista
  3. Mä aion niiiiiiiin kokeilla tätä! :)

    VastaaPoista
  4. Tosin hiukan sovellettuna, mä kun olen just jättänyt kanan ruokavaliosta pois :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerros mitä pidit sit.:) Tein tätä eilen uudestaan mun vanhemmille kun ne kylästeli meilä, ja ne kyllä ylisti tätä myös. :P

      Mikset syö kanaa? Itse oon vaihtanut täysin GMO-vapaaseen lihaan ja vihanneksiin sitä myötä kun tulin tietoiseksi eläinten tehotuotannosta. Mm. Saarioisten Jyväbroiler on geenimanipuloimatonta ja suosin ihan aina luomu jauhelihaa nykyään. Nuutille etenkin syötän kaiken luomuna. :) Vihanneksista tosin välillä joustan kun osassa vihanneksia on vähäisiä määriä torjunta-ainejäämiä vaikka ne olisivat ei-luomua.

      Poista

Heiss, jätähän ajatuksesi tähän ja vastailen heti kun ehdin! :o)